Psihologia influenței sociale și a schimbării de atitudine - Philip Zimbardo

vândut de edituratrei.ro

Detalii:

Influența socială este prezentă peste tot. Funcționează oriunde,oricând. Pentru a funcționa în cel mai eficient mod în lumea încare trăim, e bine să știm cum și când să folosim influențasocială, să fim în stare să recunoaștem când cineva încearcăsă ne convingă de ceva și să înțelegem când să acceptăm sausă respingem tentativele altor persoane de a ne persuada. În volumulde față, autorii abordează în mod integrat o gamă largă destudii, teorii și aplicații practice din domeniul influențeisociale, acoperind toate subiectele principale din această sferă,printre care persuasiunea, complianța, conformismul, obediența,disonanța și autoatribuirea, condiționarea și învățareasocială, relația dintre atitudine și comportament, implicareaatitudinală, prejudecățile, comunicarea nonverbală și chiarinfluența subliminală. Teoriile psihologiei sociale sunt prezentateîntr-un stil antrenant și sunt ilustrate cu experimente șicercetări de teren descrise în detaliu, cu aplicații și exempledin viața cotidiană, astfel încât această carte să fie atâtutilă în studierea influenței sociale, cât și agreabilă calectură.PHILIP G. ZIMBARDO a fost profesor de psihologie la UniversitățileStanford, Yale, New York și Columbia și a fost președinte alAsociației Americane de Psihologie. A scris numeroase articole șicărți, fiind cunoscut pentru remarcabilele cercetări din domeniulpsihologiei sociale. La Editura Trei a apărut cartea sa ..MICHAEL R. LEIPPE este profesor de psihologie socială la John JayCollege of Criminal Justice, City University of New York și a predatla St. Norbert College, Adelphi University, Saint Louis University șiIllinois State University. A studiat efectele influenței sociale îndiferite domenii, acordând un interes deosebit psihologiei mărturieijudiciare.- Autorii. - AutoriiCUPRINSCuvânt‑înaintePrefațăMulțumiri1. O LUME A INFLUENȚELORProcesele și contextele influenței socialePovești din galeria de onoare (și dezonoare) a influențeiABC‑ul influenței: atitudini, comportamente și cognițiiO perspectivă a psihologiei socialeCe urmează2. INFLUENȚAREA COMPORTAMENTELOR:Abordările directeCum învățăm când acțiunile au rezultateAprobare sau dezaprobare: puterea recompenselor socialeConformarea: cum să‑ți salvezi reputația și să câștigifavoruri — și cunoștințeObediența: justificarea comportamentului prin autoritatePsihologia instinctivă: influențarea prin euristicăPunctul de plecare: atunci când schimbările interioare derivă dininfluențele exterioare3. INFLUENȚAREA ATITUDINILOR PRIN COMPORTAMENT:Când acțiunea se transformă în credințăAtribuirea și autoatribuireaAuto‑persuadarea și jocul de rolPsihologia autojustificării: teoria disonanțeiNotă de încheiere4. SCHIMBAREA ATITUDINILOR PRIN PERSUADARE:Crede‑mă pe cuvântCăutarea influenței: procesele de comparație socialăA fi căutat în calitate de țintă: apelurile persuasivePrezentarea și expunereaAtențiaÎnțelegereaAcceptarea: cea mai mare problemăUn popas pe drumul către persuadarea de lungă durată5. CUM SĂ FACI CA PERSUADAREA SĂ DUREZE:Menținerea atitudinii schimbate și urmările comportamentalePremisele menținerii noii atitudini: crearea unor atitudiniputernice, clare și absoluteRetenția sau menținerea noii atitudini: persuadarea în timpTranspunerea atitudinilor în comportament: persuadarea finalăRecompensele muncite ale persuadării6. A TE OPUNE INFLUENȚEI SAU A O ACCEPTA:Laturile yin și yang ale persuadăriiMintea încăpățânată: rezistența și acceptarea selectivăDepășirea rezistenței: eliberarea eului totalitarCealaltă extremă: a fi o pradă ușoarăPrejudecățile: atitudini care pot ucideNotă finală: cum să ai o minte deschisă fără să fii o pradăușoară7. INFLUENȚA, CONȘTIENTIZAREA ȘI INCONȘTIENTUL:Când ceea ce nu știi te poate schimbaConștientizarea și conștiința influențeiMesaje nonverbale (și nu neapărat conștiente)Stimulii subliminali: influența neobservabilăConștientizare și conștiință: o perspectivă de final8. INFLUENȚA ȘI SISTEMUL JURIDIC:Experiențe vitaleAbordarea acuzatorială: persuadarea competitivă ajută laînfăptuirea dreptății?Secția de poliție: cum se obțin probe de la oameniSala de judecată: terenul de lupte persuasiveSala de deliberăriPsihologia și domeniul juridic: o pledoarie finală9. INFLUENȚA SOCIALĂ ÎN SERVICIUL SĂNĂTĂȚII ȘI FERICIRIIInfluența ecologistă: poate persuadarea să salveze planeta?Promovarea sănătățiiCalea către sănătatea mentală trece și prin psihologia socialăInfluența socială, viața bună și viitorul personalAnexa A Cercetarea și metoda experimentalăAnexa B Măsurarea atitudinilor și a componentelor acestoraBibliografie

Preț:

69.30 RON


Alte detalii:

Vânzător: Edituratrei.ro
Brand: Trei

De la același vânzător

edituratrei.ro
27.20 RON
edituratrei.ro
50.15 RON
edituratrei.ro
63.75 RON
-15.00%